התאמת התזונה במהלך ההריון

במהלך ההריון, לאכול תזונה מאוזנת, ללא אלכוהול, אשר מועיל עבור התינוק שלך. יש להבטיח דרישות ספציפיות לוויטמין B9, ברזל וסידן. אם את עוקבת אחר דיאטה מסוימת, לדבר עם הרופא שלך.

שימו לב להיגיינת מזון כדי למנוע טוקסופלזמוזיס וליסטריוזיס.

לשמור על תזונה מאוזנת ומגוונת

הצרכים התזונתיים במהלך ההריון הם ספציפיים מאוד: צרכי האנרגיה גדלים מהשליש השני ובמיוחד במהלך השליש השלישי וצרכים ספציפיים מופיעים: צרכים נוספים לברזל, סידן וויטמינים.

תזונה מאוזנת ואנרגטית החיונית להתפתחות תקינה של התינוק

צריכת האנרגיה באמצעות הדיאטה לא צריכה להיות פחות מ 1,600 קק”ל / יום כמו זה עלול להשפיע על גדילת העובר. כדי לענות על הצרכים התזונתיים, הדיאטה חייבת להיות מגוונת ומאוזנת.

תזונה מאוזנת פירושה אכילה :

  • חמישה פירות וירקות ביום ;
  • לחם, דגנים וסוכרים איטיים אחרים (קטניות) בכל ארוחה בהתאם לתיאבון שלך ;
  • מוצרי חלב שלוש פעמים ביום ;
  • חלבון (בשר, דגים או ביצים) כל יום ;
  • מים ללא הגבלה.

חשוב גם להגביל את צריכת השומן, המלח ומוצרי הסוכר. עבור האחרון, לבחור סוכרים איטיים (עמילנים, דגנים, לחם, פולסים) ולהיכנס להרגל לכלול אותם בכל הארוחות שלך.

בנוסף לשלוש הארוחות העיקריות, אתה יכול להציג חטיף מהשליש השני ואילך.

כדי להימנע מחשקים וכאבי רעב, אל תדלגו על ארוחות ואכלו ארוחת בוקר טובה. אל תהססו לאכול חטיף מכיוון שזה יאפשר לכם להימנע מארוחות כבדות ונשנושים שיכולים לגרום לכם להשמין מדי.

על ידי אכילה בדרך זו, תוכלו להרגיש טוב יותר, יש יותר אנרגיה ולקדם עלייה סבירה במשקל. בהתאם למצב הבריאות שלך, הרופא שלך ייתן לך ייעוץ אישי על איך להתאים את הדיאטה שלך.

אלכוהול (יותר מכוס יין אחת בשבוע) הוא התווית לחלוטין במהלך ההריון שלך. חומרים אלכוהוליים חוצים בקלות את מחסום השליה ונכנסים ישירות למחזור הדם של העובר. הם אחראים לתוצאות חמורות על היילוד שטרם נולד.

צרכים תזונתיים ספציפיים לנשים בהריון

במהלך ההריון שלך, מזונות מסוימים הם הטובים ביותר לאכול כדי לספק את כל מה שאתה והתינוק שלך צריכים.

פולאט או ויטמין B9 (או חומצה פולית)

חומצה פולית (ויטמין B9), הידוע גם בשם חומצה פולית, חיונית לצמיחה של התינוק שלך. במהלך השבועות הראשונים של ההריון, הוא ממלא תפקיד חשוב בהתפתחות תקינה של מערכת העצבים של העובר, במיוחד בסגירת הצינור העצבי (אי סגירה אחראית על ספינה ביפידה)

צריכת החומצה הפולית הדרושה יכולה להיות מסופקת על ידי התזונה היומית בשמרים, כבד, פירות וירקות טריים או משומרים או קפואים (תרד, גרגיר הנחלים, חסה כבש, מלון, אגוזי מלך, שקדים, חומוס, ערמונים, שן הארי), אך אינה מספקת.

במהלך התייעצות לפני ההתעברות, הרופא או המיילדת שלך ירשמו תוסף ויטמין B9 במידת האפשר לפני ההתעברות (לפחות 4 שבועות לפני) ועד 12 שבועות של אמנוריאה.

תוכניות הריון: לחשוב על ויטמין B9

אם אתם מתכננים להיכנס להריון, לדבר עם הרופא שלך אשר ירשום ויטמין B9 עוד לפני ההתעברות.

אבל לא עצמית תרופות או לקחת תוספי תזונה מבלי לדבר עם הרופא או המיילדת שלך. הם עשויים להכיל יסודות קורט או ויטמינים אחרים, הצריכה של אשר בכמויות גבוהות הוא התווית.

סידן וויטמין D

סידן חיוני לבניית השלד של התינוק, במיוחד במהלך השליש השלישי. אם לא תספקו מספיק, התינוק שלכם לא יהסס לטבול במחסן שלכם. מוצרי חלב (למעט מוצרי חלב גולמי) הם המקור הטוב ביותר לסידן.

לאכול שלושה מוצרי חלב ביום: חלב, יוגורט, גבינת קוטג ‘, גבינה, וכו ‘ לא אוהבים חלב? חשבו על מים מינרליים עשירים בסידן.

ויטמין D מקל על ספיגת הסידן. ויטמין זה מיוצר למעשה על ידי הגוף תחת הפעולה של קרני השמש על העור. ניתן למצוא אותו גם בדגים שמנים (סלמון, מקרל, סרדינים) או במוצרי חלב מועשרים בויטמין D.

הרופא או המיילדת שלך עשויים לרשום ויטמין D בחלק השני של ההריון.

ברזל

הצורך בברזל גדל אצל נשים בהריון. ברזל הוא חיוני, במיוחד בסוף ההריון כדי למנוע כל סיכון של מחסור שגורם לאנמיה. תוכלו למצוא אותו פולסים, דגים, בשר.

הרופא או המיילדת שלך עשויים לרשום ברזל.

זהירות עם מזונות וויטמינים מסוימים

הימנעו מצריכה :

  • יותר ממזון מבוסס סויה אחד ליום (למשל טופו) בשל תכולת הפיטואסטרוגן שלהם ;
  • יוגורטים ומרגרינות מועשרים בפיטוסטרולים ;
  • מולטי ויטמינים המכילים ויטמין A, אשר התווית במהלך ההריון (אפקט טרטוגני).

כמה מצבים מיוחדים

אתן טבעוניות

אם את טבעונית, התייעץ עם הרופא שלך על זה. תוספת היא הכרחית כי דיאטה טבעונית, אשר אינו כולל את כל המזונות מן החי כולל ביצים וחלב, מוביל לחוסרים ויטמין B12, ויטמין D, ברזל, יוד וסידן הן אצל האם והן אצל הילד.

אתן רוצות לקחת תוספי תזונה

אל תיקחו אותם בלי לדבר עם הרופא או המיילדת שלך. גם אם תוספי מזון הם ללא מרשם ונחשבים למוצרי מזון הם עשויים להכיל ויטמינים או יסודות קורט אשר הצריכה בכמויות גבוהות הוא התווית במהלך ההריון.

אתן מצפות לתאומים

אין צורך לאכול פי שניים כי הצרכים התזונתיים שלך הם רק מעט גבוהים יותר.

מתורגם ממקור אתר אמלי: https://www.ameli.fr/assure/sante/devenir-parent/grossesse/grossesse-en-bonne-sante/grossesse-alimentation/alimentation-grossesse

Scroll to Top
דילוג לתוכן